adverts

Sunday, July 17, 2011

Preview: Malaysia XI vs Chelsea... how to be patriotic

"Saya tidak tahu saya mahu meraikan jaringan saya tadi dengan siapa, saya keliru, saya keliru, jadi saya meraikan bersama rakan rakan seperjuangan saya" kata Safee Sali, penjaring gol tuk Malaysia menentang Liverpool petang tadi.


Sejak game lawan Arsenal sampai ke lawan Liverpool. Gelombang merah telah menjadi isu kontroversi sejak kebelakangan ini bila perlawanan membabitkan pasukan Malaysia menentang Arsenal dan Liverpool seakan-akan diadakan di Anfield dan Emirates. Puncanya ialah bila ramai penyokong-penyokong memakai jersi kelab EPL berbanding jersi tradisi kuning atau biru yang menunjukkan tanda sokongan kepada pasukan negara. Bagi gua benda ni tak patut jadi isu. Ini hanya perlawanan pertunjukan. Apa masalahnya kalau bersorak untuk keduua-dua team sedangkan memang dah pasti dua2 team adalah team kesayangan kalian. betul..

Untuk preview khas Chelsea vs Malaysia XI pada Rabu ni, Dibawah ni adalah salah satu cara bagaimana kita nak menunjukkan sokongan padu terhadap kedua-dua pasukan selain mengelak dari dibahan sebab pakai kaler "biru" instead of "kuning"

ini warna Biru (warna tradisi Chelsea)



 dan ini warna Kuning (warna tradisi Malaysia)

 

Biru + Kuning


hahhh bila pakai baju kaler fluoroscent ni nampak la sikit kekuning-kuningan masa kat stadium nanti..sekurang-kurangnya takda laa nampak "biru" sangat Bukit Jalil khamis ni ye dok??

2 comments:

Unknown said...

bkn msia nye 1st kolor biru ke?

PELAUNG PULAU said...

kalau under 19 yang main khamis ni, 1st colour dia kuning...

either way, chelsea takde baju kaler lain selain biru termasuklah yang 2nd strip.. so malaysia memang akan pakai kuning...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...