adverts

Friday, October 4, 2013

Faktab Friday : The October of Hopes and The September of Breakups....


October October October

kalau orang lain boleh deep. aku pun boleh deep jugak.. 


October.. bulan dimana setiap tahun aku meraikan penambahan usia aku selama setahun.

Aku takkan boleh sangka, setahun yang lepas aku banyak experience benda yang baru, pengalaman baru, buat bende bende baru, kerja tempat baru, jumpa orang baru...


jumpa orang baru.....

di usia 24 aku hampir gapai apa yang aku paling mahu. yang terpaling mahu.
tapi tuhan lebih tahu, sedangkan Torres depan gol pun sepak tak masuk, inikan pula benda yang sebenarnya samar.. sebenarnyalah. ibarat juga macam Samuel Eto dah ade clear cut chance nak score depan gol kosong, tapi tiba2 datang Vidic, Evra dan Ferdinand dok tackle, block dan curik bola dari kaki. Jadi sebenarnya masih samar.


masih samar bukan?

September yang lepas adalah masa masa yang paling menjatuh-junam-dudukkan aku.
junam aku sampai aku pitam sambil bermimpi mendendang lagu Wake Me Up When September Ends dendangan kumpulan Green Day.

September lepas terlalu pedih.. kalau kat US, September jatuh pada musim Autumn yang famous dengan gelaran "The Autumn of Breakups". September aku melihat banyak breakups dan rejection, melihat orang mempermainkan dan dipermainkan.

aku salah seorang mangsa. ahh macam tak biasa.bukan sekali dua menghadap rejections, bukan sekali dua aku breakup.macam tak biasa. bukan?

Anyway, September sudah habis. Macam semua orang punya harapan.aku berharap benda yang sama.

Be nice to me October, be nice to me Allah, insyallah... I need it more than anything...
  

More than anyone else...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...