adverts

Saturday, June 20, 2009

~MMU Orientation~




takde perkataan yg bleh membayangkan betapa cuaknye aku masa memula nak masuk mmu aritu.mane taknye..sume bende start dari kosong...jumpe kawan baru,start life baru...da la taktau camne environment baru ni camne...so entry kali ni aku nk cite pasal 1st week aku minggu lepas..minggu orientation yg sememangnya berbeza dari ape yg aku expect..

ahad, 7 jun 2009 aku bangun pepagi dan bersiap utk ke mmu melaka..dengan barang sume dah cukup pack aku ngan family pon bertolak la kesana.after setel registration sume,aku pon gi le ke apartment sewa aku, Emerald Park utk check in...roommate aku izwan dan khalil merupakan budak foundation yg jugak baru lepasan spm..so meaning, aku dok ngan adik2 le ni.hahaha.

keseluruhan orientation week bagi aku mmg menyeronokkan,jauh beza ngan orientation kat MMC dulu yg memenatkan dan mengerikan..fasci(kat sini diorang panggil OC-orientation commitee) sume nye kelakar dan baik giler..aku ditempatkan dlm group yellow dengan menggunakan maskot Pikachu sebagai maskot rasmi(adeh jumpe pokemon balik plak)..kitorang gak kene menjerit kaw2 ala-ala battlecry sampai aku sakit tekak...cheering sume mmg best la jugak.OC sume yg ajar battlecry plak mmg lawak gile...antaranya sashi,ala-ala the boss, hendi si pak arab yg kelakar dan jugak dinesh yg digelar mr.bean sbb muke die cam mr bean.hahah

antara part orientation paling best ialah sesi bersama andrew,sorang lagi OC yang kaki karaoke tapi lagu2 lame dan nostalgia cam lagu Hard To Say I'm Sorry,dan banyak lagi arr sampai aku pon da tak ingat.kitorang sume pon ikut menyanyi sampai cam konsert plak bile lampu dipadam and masing2 kuar hp dan lighter pehtu buat ala-ala konsert..mmg amazing crowd la pendek kata..time orientation gak aku baru tau pasal chicken dance...serius aku tak pnah dengar bende ni..tapi diorang kata bende ni glemer..adeh aku dah tua sangat ni..hahaha.


ari khamis adalah last day orientation..time ni sedey gak..sbb orientation best gile..kalo ari2 orientation pon takpe.hahaha...paling best masa sume yellowers dok kat dewan kelas pastu dok training battlecry..and then tak lupe gak menyanyikan lagu2 yg kire mmg memberi semangat laa.contoh time nyanyi lagu negaraku.padahal dewan kecik je..tapi sume nyanyi cam nak main bola..semangat tak hengat..pastu nyanyi lagu permata dunia.time ni pon best,aku dok lepak ngan geng ombala.hahaha.pon nyanyi cam kat konsert..pastu ade gak lagu Here In My Home..bertujuan utk membuatkan student rasa yg MMU ni cam umah diorang.malam tu plak kitorang ade presentation night..time ni lagi best sbb sume group ade.. time nyanyi lagu permata dunia pon best gak...macam da nak graduate.nyanyi ngan semangat giler...aku pon sempat jumpe hendi borak2 ngan die sbb die da abis belajar.


all n all..mmg orientation week menyeronokkan apatah lagi berada bersama geng Ombala yg sungguh multi-racial iaitu aku,Anselm,Beh,Kuhen dan Ombala Queen kitorang, Sofea yg sungguh wicked.hahaha..so ngan tamatnya orientation bermula lah adventure kitorang..ade yg blaja 4 taun,3 taun...tapi yg sama kitorang menghadapi seminggu orientation yg menyeronokkan... thanks to all OC's dan kengkawan yg banyak tolong aku kat MMU nih...

10 comments:

Amoi said...

aku kenal la minah sebelah ko tu. slalu nampak dia dgn sorang lagi bdk india masa orientasi aritu~~
slalu bdk dgree kelas kat ne? kat clc ke?

PELAUNG PULAU said...

kelas aku mmg slalu kat clc je..tapi minah tu amek foundation law.

ko nampak die ngan sorang bdk india.mesti kes tumpang payung..pastu kalo ko nampak ade bebudak laki ramai2 tumpang payung skali tu..aku salah seorang la tu.hahaha.oit..nanti PM aku ym ko

Amoi said...

aku tak tahu la nak pm kat forum tu: sepet_angelly

ombala queen XD said...

haha tumpang payung ? lol
hey jom lepak
long time no see
rindu time orientation :(

mohd zul adzuad adam said...

la..tu aje?haha
lepas ni ko bgtau la pulak ko makan ape besok pagi,malam kene nyanyi lagu ape sume,haha

PELAUNG PULAU said...

alang: aku taktau ape lagi nak tulis.hak3.buat entry 2 minggu pas orientation..mmg aku da ilang ingatan.

sofea:jom lepak? i da lama tak nampak the rest of of ombala team lepas registration

Amoi said...

bila nak add ym aku?

Unknown said...

hoho.. arap ko makin matang dlm pape.. huhu2..

eka lokman said...

Abang ni budak MMU ke?

PELAUNG PULAU said...

dulu..penah blaja kat MMU cik hasnain

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...