adverts

Tuesday, November 10, 2009

Kerna DIA~

Semua kerna Dia..tiada yang lain yang macam Dia..aku mau Dia... apakan daya ...insan bernama Dia ini sudah jauh dalam jejak samar kehidupan sementara manusia di dunia ini...

Bagai bermimpi...aku cube menampar pipi monggelku berkali-kali untuk pastikan ia benar..
nyata ia benar..setelah bertahun lamanya..aku dapat jua kembali menatap wajahnya...wajah yang satu ketika dulu menggenggam erat hatiku bertahun lamanya...

dan bertahun lamanya jugalah aku menunggu dan saat tak disangka ini..aku terlihat semula wajah itu..hatiku kembali dicengkam..penuh berbunga harapan...

Tapi......

hatiku remuk kembali dan hilang dalam seluruh kegelapan yg maha kelam malam dingin ini...
aku kecewa lagi...tapi kecewa memang sebati dengan jiwa aku... andai ditambah garam atau lada sulah sekalipon..sebatiannya tetap sama...kecewa tetap kecewa...

Malam terus larut...aku buaikan perasaan dengan segala macam lagu meruntun kalbu...
ku sangka larat ku lama..tak juga. aku kembali mencari kewarasan..mencari ketenangan..
dan segala gundah ku curahkan di dalam nukilan ini.. buat sesiapa yang membaca... aku tak peduli apa kamu nak kata... yang pasti aku punya ruang sendiri.. dan sekadar berkongsi dengan kamu semua...

dan semua ini kerna Dia.....

1 comment:

mfd said...

ape tu dia?"si dia" ker?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...