adverts

Sunday, December 18, 2011

Masalahnya dia pakai Baju Melayu.. itu je masalahnya.


Arif Alfian ni banyak masalah orangnya. Lepas satu-satu hal dia buat sampailah menjadi bahan cerita sensasi hari ini.

Bermula dengan tersebarnya gambar diatas di laman web bigayweddingproject, satu demi satu rahsia gambar ini terbongkar. Ya kronologinya mudah dan semakin menimbulkan banyak persoalan

1: Gambar tersebar pasangan gay berkahwin dan salah seorangnya memakai pakaian lengkap Baju Melayu

2: "Pengantin" lelaki itu adalah lelaki Melayu yang bernama Ariff Alfian.

3: Ariff Alfian pernah dilaporkan hilang dan keluarganya mencarinya di Dublin, Ireland sampai lapan kali.

4: Ariff Alfian adalah bekas pelajar tajaan Petronas, dan akibat menghilangkan diri. Petronas menyaman keluarganya sebanyak RM890,000.

5: Apa agaknya perasaan dan komen keluarga Ariff Alfian. Adakah mereka akan menerima "menantu" mereka, Jonathan?

6: Adakah Ariff Alfian layak dikepalabanakan? ok yang ni tak payah tanya pun jawapannya memang YA.


Gua tak minat nak ulas pasal kecenderungan seks Ariff ni. Pasal kalau gua ulas jugak bermakna gua ni secara tak langsung berminat dengan kisah Anwar Ibrahim dan Saiful yang sudah tentu gua tak minat jugak. Jadi nak ulas apa pasal isu songsang ni?

Nak cerita pasal Seksualiti Bebas Merdeka? ya golongan dan kumpulan yang galak memperjuangkan hak asasi nafsu songsang masing-masing yang sememangnya dilaknat tuhan. Lagi? nak cerita apa lagi pasal isu songsang ni? 

Nak tanya stand aku? bagi aku itu adalah hak punai dan apam masing-masing. Memanglah songsang itu dilaknat tuhan dan aku sendiri menentang sekeras-kerasnya seksualiti songsang ini. Tapi in the end, aku bukannya seseorang yang mampu mengubah orang lain sekelip mata.  Aku tak mampu nak mengubah orang yang sifatnya homoseksual atau biseksual kepada heteroseksual-seperti kebanyakan dari kita yakni kalau tak paham jugak heteroseksual itu bermakna yang punai akan cari apam dan begitulah sebaliknya.

Setiap manusia ada hak memilih seksualiti masing-masing. Kalaupun hak itu terlarang, kau ada sesuatu yang dipanggil naluri dan sifat. Naluri dan sifat ini adalah seperti perasaan. Dan perasaan itu adalah sesuatu yang tidak boleh dipaksa. Bak kata seorang vlogger, "Ini perasaan dowh..kau nak paksa apa?"  '

Walaubagaimanapun!! haa nanti dulu aku tak habis cerita lagi. Naluri dan sifat itu boleh dibentuk dan boleh diubah. Macam kau nak bercinta jugaklah. Naluri kau suka kat awek R dan bukannya awek S. Walau cun mana sekalipun awek S, kau tetap pilih awek R. Satu hari datang pula sekumpulan lagi awek... awek T, awek U dan awek V. Katakan awek U dengan awek V paksa-paksa lu ngorat awek T. Hari-hari dibrainwash dan dihasut supaya minat dekat awek T. Lama-kelamaan akan berubah jugak naluri lu dari minat kat awek R pergi ke awek T. Macam gua tulis tadi, naluri itu adalah seperti perasaan. Walaupun tak boleh dipaksa, tapi kalau diberi masa ia boleh berubah.

Jadi sekarang ni apa kesudahan agaknya untuk Ariff Alfian ni? Gua pasti keluarga dia pasti akan berdoa supaya dia insaf dan kembali ke pangkal jalan. Ya cliche' bunyinya. Mungkin juga cliche endingnya. Mungkin Ariff terpaksa juga melupakan terus keluarganya untuk bersama Jonathan yang dikasihi... mungkinlah.

Akhir kata,lebih baik kita sendiri jaga punai masing-masing. Punai dan apam mereka tu - biarlah mereka sendiri yang jaga. Oh ya, mungkin lebih baik untuk kita fikirkan macam mana untuk maju ke depan tanpa berfikir tentang punai atau apam orang lain..mungkinlah.

You may say God create Adam and Eve, but you also forgot another thing - God also create Steve

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...