adverts

Sunday, December 25, 2011

[Song for Sunday] #2 : Tak Suka Tak Apa dari Screen

Fahami...selami...dalami...mengerti...

Ada orang tip aku untuk melayan lagu ini... katanya suruh fahami, selami, dalami, mengerti. Lagu sumpah jiwang tahap gaban ini sesungguhnya mengajar aku bagaimana untuk bersabar. Ya. apa nak buat kalau orang dah tak suka? Seumur hidup aku, aku pernah menghadapi orang yang tak suka kat aku baik lelaki baik yang perempuan. Ada yang sebabnya memang salah aku.... dan ada pulak yang aku taktau apehal tetibe je dah ada orang tak suka. Kadang-kadang dalam hidup ni kita tak boleh buat suka suka hati kita...agar tiada orang yang suka suka je tak suka kat kita..

P/S: aku harap kau suka aku, satu hari nanti.. kalau tak suka tak apa lah.. nak buat macam mana kan, Ini perasaan dowhh.. kau nak paksa apa?





Jikalau kau dah tak suka tak apa
Tapi janganlah kau mengata
Sudah menjadi adat di dunia
Ada rupa dan berharta orang suka

Jikalau kau dah ak suka tak apa
Biarlah ku mengundur diri
Mungkin kau rasa aku tak sepadan
Dengan dirimu

( 1 )
Ku sedar diri ini
Aku hanyalah insan biasa
Tapi aku ada harga diri

Walaupun terguris hati ini
Hingga menitis air mata
Namun semuanya tak bererti
Bagimu

Waktu orang suka semuanya indah
Waktu dah tak suka oh ada-ada saja
Sukarnya nak ku temui
Cinta yang sejati dan bahagia

( ulang 1 )

Jikalau orang tak suka tak apa
Tuhan masih menyayangiku
Moga suatu hari akan tiba
Jodoh buatku dengan insan
Yang ikhlas cintanya

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...