adverts

Sunday, February 5, 2012

[Song for Sunday] #4 : Pendam - Shahir AF8

Pendam... sejauh mana kau memendam rasa? Pendam boleh dikaitkan dengan macam-macam perkara. Ada yang memendam perasaan. Perasaan pula ada perasaan cinta, dendam, sedih, gembira dan sebagainya.

Untuk lagu ni, Pendam dikaitkan dengan perasaan cinta. Kau pernah memendam perasaan cinta? aku pernah. Bukan setakat pernah, mungkin dah masuk tahap selalu sangat dah. 

Aku ingat lagi dengan seorang gadis yang aku pernah pendam perasaan dekat dia, bertahun aku pendam perasaan dan aku rasa ada lah jugak dekat lebih 5 tahun. Ya! perasaan tu kalau kau tak pernah luahkan dia akan jadi teruk macam tu. Kalau 5 tahun kau pendam perasaan, 5 tahun la perasaan tu tersimpan dalam tu.

Lucky me, aku akhirnya boleh melupakan dia dan perasaan itu hilang begitu sahaja. Dan sekarang aku kembali memendam perasaan. Pada siapa? biarlah aku tahu, biarlah aku pendam sendiri..

"Pedihnya hanya aku yang merasa mahu memilikinya"



Aku yang mengejar bayang
Cinta kian terbiar
Terpendam kata tak terungkap selamanya

Pedihnya hanya aku yang merasa
Mahu memilikinya
Aku hanya hamba cinta

Bisik hatiku lepaskan dirinya
Sungguh aku tak bisa
Biarlah ku sendiri
Tanpa kasih di hati

Aku tak mampu pertahankan lagi
Cinta yang menyakiti
Biarlah aku pergi
Tiada hampa di hati

Pedihnya hanya aku yang merasa
Mahu memilikinya
Aku hanya hamba cinta

Bisik hatiku lepaskan dirinya
Sungguh aku tak bisa
Biarlah ku sendiri
Tanpa kasih di hati
Aku tak mampu pertahankan lagi
Cinta yang menyakiti
Biarlah aku pergi
Tiada hampa di hati

Aku yang mengejar bayang cinta...

2 comments:

Muhammad Saiazuan Norhalik said...

brader ni jiwang la~

PELAUNG PULAU said...

muka brutal..hati ade taman..haa nampak? hahah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...