adverts

Sunday, April 29, 2012

[Song for Sunday] #6 : Sekelip Mata Kau Berubah - Lestari

Ada orang cakap kat aku.. dia cakap dalam english. "First rejection is always the hardest and the most painful". Kau pernah tak rasa sayang dan suka kat orang sampai kau sanggup berubah dan tidak jadi lagi seperti diri kau  yang dahulu?

Aku pernah, bukan sekali lah itu yang aku boleh cakap. Kadang-kadang kau rasa awesome bila dapat berubah. Tak kiralah berubah jadi lebih baik atau lebih buruk. Yang penting kau dah rasa kau dah berubah.

Lagu ini ada sorang member bagi kat aku dan suh aku dengar. Entah kenapa memang kena gayanya lagu ni dibagi kat aku dikala aku berada di ruang paling dalam paling bawah dalam hidup. Kalau pepatah inggeris tu katanya "at the lowest point of my life". Aku sendiri confuse, samaada lagu ini nak menaikkan semangat atau hanya perahan limau nipis ke luka yang sedang berdarah. Yang penting lagu ini kena dengan gayanya.

Lagu ni aku rasa takda la kena mengena dengan keadaan orang yang disayang atau disukai itu berubah arah. Tapi aku rasa lagu ini lebih mengutamakan cerita seseorang yang terlalu setia dan terlalu bangang untuk menyukai seseorang yang tidak menyukai orang itu balik. Umpama pokok kaktus, makin dipeluk makin sakit.

Kadang-kadang aku time-time tengah syahdu tu terasa feeling betei gak dengar lagu macam ni sambil membayangkan Setting yang ohsem iaitu dengar malam-malam time sunyi, dok luar rumah, kopi secawan dengan rokok sebatang tengok bulan..pehh leleh tu.

Ahh... semua ni babi!!

" Sebenarnya engkau masih ku sayang.. Biarpun tak dapat bersama.. "




suasana sepi membisu 
tersentuh hatiku 
dibuai kenangan lalu 
ingin ku luahkan hasrat dihati 
sudikah mendengarnya

sebenarnya engkau masih kusayang 
biarpun tak dapat bersama 
kau masih kurindu 
seperti waktu dahulu 
aku mengharap agar engkau mengerti 
curahan rasa ini

c/o 
jika engkau sedang hidup bahgia 
jangan kau lupakan diriku 
yang terdampar kesepian 
ku dilambung ombak rindu 
yang hanyut dalam kelemasan

mengapakah aku masih menunggu 
dan masih menagih kasihmu 
dirimu dimana.... 
cuma aku yang terus 
sabar menantimu tanpa jemu

dulu kau menumpang kasih 
lalu ku beri harapan 
sekelip mata kau berubah 
oh...begitulah 
lumrahnya percintaan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...