adverts

Tuesday, September 27, 2011

TechnoTuesday: Bend it like Samsung...

Hahhh.. korang-korang yang ade smartphone ni mesti selalu risau giler korang punye screen bercalar atau rosak kan? Lagi-lagi yang full touch screen. kalau rosak, langsung takleh guna handphone tu.

Now dengan teknologi serba baru yang maha gempak dari Samsung, korang pasti takkan risau lagi kerosakan yang bakal berlaku terhadap smartphone ngkorang..

Memperkenalkan Samsung Galaxy Skin


Handphone pertama menggunakan teknologi Graphene yang membolehkan penciptaan screen yang boleh dibengkang-bengkokkan sesuka hati... yang skrin dia macam kertas.boleh dilipat-lipat.

Masih tak percaya? sila senggama mata lagi dengan gambar exclusive dibawah.


Masih tak percaya? percayalah....kehkehkeh..

Dikhabarkan bahawa smartphone ni akan menggunakan teknologi AMOLED screen bersaiz 4.5inci dan ditambah dengan teknologi Graphene. Graphene adalah suatu teknologi yang menggunakan beberapa karbon atom yang di'sandwich' kan malah Graphene ini juga adalah sangat lembut tetapi masih boleh protect korang punya lcd screen tu.

Spesifikasi Galaxy Skin ni dikatakan bakal menyamai Samsung Galaxy S II iaitu skrin AMOLED, 8MP Camera, 1GB Ram dan processor berkelajuan 1.2GHz. Haaa!! nampak dia punya gempak?

Walaubagaimanapun Samsung masih belum officially announce Handphone ni walaupun ada khabar berita mengatakan ia akan keluar pada awal tahun 2012. So boleh start kumpul duit dari sekarang lah kalau sesapa yang berkeinginan dengan handphone nih.. wokey?

______________________________________
P/S: Entry ini mungkin adalah entry terakhir aku untuk bulan ini. Sebab from now on, I am going for a hiatus for a while. Insyallah kalau ada masa dan keadaan mengizinkan aku akan kembali berblogging. Mungkin juga ini adalah entry terakhir untuk blog ini. Siapa yang tahu bukan?
Diatas sebab-sebab dan masalah tertentu yang agak peribadi, I have decided not to write for a moment. Sebabnya aku betul-betul dalam keadaan terfaktab sekarang dan mood aku nak menulis dah hilang saban hari walaupun idea nak buat entry tu macam-macam ada....thanks for supporting this blog all this while.
yours truly: Pelaung Pulau

3 comments:

Unknown said...

ko kawin lagi ke?

PELAUNG PULAU said...

jadah ape kahwin...

FARA said...

ehh , kenape ek camtuh ? hoho

btw , henpon tuh kelihatan tersangat canggih laa sampai macam takot je nak guna , hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...